Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Every life, have their own story. Welcome to my blog. Me ? Athirah Syafiqah. Nice to know you..
bold underlined strike italic

Entries Owner Link Stuff

Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Athirah Syafiqah
With them .

Hola ! Assalamualaikum. Long time no see. Dah lama aku tak update blog ni. Dah berhabuk rasanya.



Okey, now i'm back. What's story for today huh ?

WITH THEM. Dengan diorang ? Dengan siapa ? Hahaha. Jangan nak ajet macam suspen sangat lahh kan. Takkan dengan pak wa pulak kan. Dengan akak lahh woii :p

Actually, ni first time tau aku keluar dengan akak and dia drive kereta sendiri. Memula tu rasa takut jugak lahh kan. Dah lahh tak berapa nak cekap lagi. Karang kalau tetiba pergi langgar tembok kat lebuh raya tu, tak ke naya ? Tak pepasal je kan ayah aku kena datang then, bertanggungjawab. Acececeh !

Haha. Sebenarnya, dia saja kan mengada nak bawak kengkawan dia jejalan. Then, entah mimpi apa pulak ajak aku hari ni. Aku pun apa lagi ? Mesti nak ikut kan. Dah lama dah bertapa dalam rumah. Nak jugak keluar tengok dunia kan. Cehh ! Ajet macam tak keluar rumah langsung -,-

Actually, akak aku tk ajak aliaa pun sebenarnya. Aku je yang gatal ajak dia. Aku call dia, then tanya nak ikut ke tak. Tanpa persetujuan akak aku pun. Ye lahh, bukan senang nak keluar jejauh macam ni kan. So, haruslahh gunakan sebaik baiknya kan . That moment, Aliaa call me, and we start our conservations like this:

" Akak hg tak marah ka aku ikut sekali ?"
"Mai je lahh. Bukan selalu nak keluar macam ni"
"Cuba try tanya akak hg tengok. Kalau dia beletiaq tu, aku tak mau ikut"

Haha. Banyak songeh betul alia ni. Suruh tanya akak aku and bg dia dengar apa yang akak aku cakap k -.-.
Akak aku, muka dah lain macam je kan. Bukan senang nak bawak anak dara orang jejauh. But, I don't care. I said to my sista "Hg bagi dia ikut. Kalau takk.."

Siap ugut dia lagi kan. Berani dia lawan dengan adik dia ni ? Acececeh ! And, finally, she agree ! Yess ! That's what I waiting for.

Nak ajak farah, tapi rumah dia jauh sangat. So, ajak aliaa je lahh yang mampu =/

Before that, kitorang pergi mana eh ? Okey, here



Amanjaya mall, Sungai Petani.

Jauh ? Okey, tak sangat kan. Kalau kau merempit pun, confirm takkan berpeluh punya. Aliaa said to me, "Tadi, farah ajak aku pi amanjaya bla bla bla" Hahaha.

Even, kitorang tak dapat hang out ramai ramai, aku dengan aliaa pun dah bersyukur sangat kan. Bila masuk je pintu mall tu, my sista said to me:

"hampa pi lahh mana pun hampa suka"

Wow ! Can't you imagine when she said like that ? Aku dengan aliaa pun apa lagi ? Kemain merdeka lahh kan. Actually, akak kata nak pi main bowling. But, dia nak tunggu kawan dia datang dulu. Okey, tak pe.
Suka hati depa lahh nak tunggu ke apa kan, daripada buang masa je tunggu 'kawan' dia tu, better aku dgn aliaa 'menjelajah' mall tu dulu. Lol

So, kitorang berpecah. Aku dengan Aliaa and  akak aku dengan geng dia. Okey, happy ending. Sambil berjalan, sambil cuci mata . Itulahh yang sepatutnya kan xD

First tempat yg kitorang tuju is :



WATSONS . Haha. Syurga wanita. Lol

The best things pasal Aliaa is, apa yang aku 'terfikir' nak buat, mesti dia pun 'fikir' benda yang sama . Hahaha ! Tu yang best tu. Otak kitorang sama. Lol :p
Kitorang habiskan masa kat dalam watsons ni, almost satu jam okey ! Semata mata nak pilih masker je. Wasting time betul ! Haha. So what ? Biarlahh. Apa kau sibuk ? :p

Alia pulak, kemain. Dia dah pening kepala dah nak pilih cuci muka apa. She always ask me :

"Weh ! Yang mana elok weh? "

Then, bila aku cakap produk ni elok, produk tu elok, ajet macam aku punya kedai kan, dia cakap macam ni pulak

"macam mana hg tau yang ni elok ? Hg pernah pakai ka"

Udah ! Macam tu pulak kan -,-. Then, aku abaikan je apa yg dia cakap tu kan. Then, terus menerus paksa dia beli itu dan ini. Haha. Penghasut tegar k :p Lastly, aku punya barang yang paling banyak. Aliaa berjaya kuatkan diri and berjaya save dia punya duit k . Congrats ! -,-

Actually, akak ada ajak pi kedai buku. Nak beli novel katanya, but naluri wanita mengatakan "Baik pi watsons. Lagi best" Haha ! Otak aliaa pun cakap macam tu. So, we are same girls  !

So, bermulalahh kisah kehidupan aku dengan aliaa. Haha. Lol

But, kitorang tak sempat pun nak pergi main bowling. Sebab, ramai sangat. Akak pun tak cakap awal awal. Kalau tak, aku boleh masuk dulu or pergi tengok wayang or pergi karoake dengan Aliaa. Kan best macam tu ? Akak punya pasal lahh ni -,-. Haha ! Okey, stop salahkan akak sendiri.

Alia teringin nak makan sushi actually.



Tengok gambar sushi ni pun dah buat aku lapar -,-.

Tapi, yang sedihnya is, aku tak tau nak ambik macam mana. Sebab, benda ni macam berpusing kan. Aku siap call akak lagi nak tanya mcam mana nak makan benda ni. Aliaa pun teringin , aku pun lapar kan.
Before that, Aliaa said to me :

"kalau makan pakai chopstick, confirm aku pakai satu je. Then, cucuk kat sushi tu"

Hahaha ! Tak senonoh betul -,-. But, akak kata dah nak balik. Okey, maybe bukan rezeki kitorang nak makan benda ni.

I think, that's all for now. Tired already. I bekalkan sikit gambar bawah ni. Enjoy it !


With Aliaa, see ? Muka penat xD



Lastly, with my personal driver a.k.a my sista. Zalikha bt Mahd Nazri.

#Maybe bukan rezeki aku dengan aliaa nak main bowling dengan makan sushi hari ni. Lain kali maybe ? Insha ALLAH. Nanti, I bodek my sista pergi k. Wanna follow ? Satu jam, 20 ringgit. Tambang kereta. Lol










Older Post | Newer Post