Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Every life, have their own story. Welcome to my blog. Me ? Athirah Syafiqah. Nice to know you..
bold underlined strike italic

Entries Owner Link Stuff

Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Athirah Syafiqah
BACK



Hey ! Assalamualaikum everyone.

Lama gila tak nampak batang hidung aku kat sini kan.

Now, I'm return. 




Gambar baby ni rasa macam nak penampar pun ada kan. Over semacam . Haha.

Ohh, ohh ! This week, I feels like macam badan ada yang dah tertanggal. Kaki kat padang sekolah , badan kat rumah. Eh ?

Struggles gila bak hang. Jadual padat nak mampus. Even, kita duduk kat rumah je kan. Mengalahkan orang yang duduk asrama pulak sibuknya -,-. Now, baru aku rasa macam mana 'akak akak and abang abang' yang nak ambik SPM rasa. Walaupun baru awal tahun, tapi aku rasa macam dah semput je kan.


TIME. Aku tak reti nak bahagi masa. Macam mana gambar yang kat atas ni tunjuk, macam tu lahh aku rasa sekarang. Rushing. Asyik kejar sana, kejar sini. Dengan tuition lagi, sekolah lagi. Everything. Fuhh ! Bila cakap pasal ni pun, aku dah rasa penat. Seriously.

Btw, hari ni gua dah cuti chinese new year. Even, bukan aku pun yang sambut raya kan. Tapi, aku pulak yang terlebih excited dapat cuti. Teruk betul.





1 weeks weekends. Without tuition. Fully free at home. Wow ! How freedom me are.
Memang rasa lega gila bak hang. At least, boleh rehat otak kan. Even, just for a while. Aku rasa otak aku pun dah tension sebab asyik tengok buku je kan. It's time to take care of my face and relaxing my body and my mind. Err, kalau aku buat spa sendiri kat rumah ni boleh ? Eh ?

How I wish I can do that.

Semalam, I means hari rabu. Last day sekolah sebelum cuti. Not bad lah kan. Best jugak. Even, ada 'sikit' sesi 'perdebatan' dengan geng ICT masa buat karangan BM kan. Well. That's normal for us. Kalau cikgu or sesiapa je yang 'bangkitkan' pasal ICT or LKJ, mesti akan 'berlakunya' peperangan tanpa disengajakan. Wow ! BM gila ayat aku kan.

Okey, At 12 p.m. It's Pendidikan Islam time. Time ni lagi lahh best. Waktu yang aku tunggu tunggu. Hahaha. Acecececeh ! The moment, bila ustaz tengah pong pang pong pang kat depan tu, aku dah macam tak nak dengar je kan. Otak entah tengah melayang ke mana. Alia pun bukannya dengar pun ustaz cakap.

Boleh pulak jadi tekanan kat sebelah aku kan. Dok nyanyi lahh, buat bintang lah, potong kertas lah apa lah. Hingga akhirnya, athirah syafiqah pun terjebak jua. Tetiba time tu pulak tangan gua nak jadi kreatif semacam kan. Dah aku tengok berlambak gila kertas atas meja. Alia pun kerja -,-. Lastly, jadi lah macam ni :







Look ? How creatif me are. Isn't ? Haha

And, that moment, bila cikgu tengah buat pengumuman guna mikrofon, gua pun apa lagi ? Manfaatkan lahh masa yang ada kan sampai aishah, zulaikha, afiqah semua jadi mangsa aku dengan alia xD. Tempat duduk kitorang ? Tak payah cakap lahh kan. Penuh dengan sampah sampai aku rasa macam nak ketuk ketuk kepala aliaa sebab buat sepah sampai macam tu. Bila gua suruh dia kemas, boleh pulak dia cakap "Tak pa. Last day dah. Tak payah kemas".

Okey. Suka hati. Nanti, kau jugak yang bising kata tak selesa kan. Tak pa. Kita kemas minggu depan.

Time's up ! Nanti gua update lagi. Happy weekends anyway.

#For those people yang sambut chinese new year, happy new year k. Bila dah dapat duit banyak, mohon sedekah kat gua sikit. And, those people yang tengah bahagia dapat cuti tu kan, homework jangan lupa. Jangan nak freedom sangat.









Older Post | Newer Post