Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Every life, have their own story. Welcome to my blog. Me ? Athirah Syafiqah. Nice to know you..
bold underlined strike italic

Entries Owner Link Stuff

Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Athirah Syafiqah
FIANCE

Holla ! Holla ! Ehem. Assalamualaikum you all.

Apa habaq ? Sihat ? Lama dah kan gua tak update blog ni. Last update pun masa bulan 1 hari tu je kan. Rindu rasanya kat hampa semua. Sayang sikit :*

Okey, tu memang saja mengada kuasa 10 k.

Start my story. Today, my story is about fiance. Tau kan apa maksud fiance tu ? Kalau tak tau, mohon bukak google translate untuk pertolongan. Terima kasih.

Lawak je k. Jangan lahh serious sangat bila baca tu. Gua tak suka orang serious serious ni. Karang cepat tua sebab asyik kerut muka je. Then, bila muka tu dah berkedut, mula lahh nak bising kan. Eh ?



Fiance tu tunangannya lahh apa lagi kan kalau dah letak gambar macam ni.  Meh sini gua nak cerita kat you all. Mohon bukak mata tu luas luas then rajin kan diri untuk baca post gua kali ni k. Ready.

Today is 22.2.2014. Hari yang bahagia for my kak ummi. Dia bertunang hari ni. Yeay ! Finally kan. Dia bukak jugak hati dia for her future husband ='). Memang meriah gila lahh kan hari ni. Even, aku tak tau meriahnya kat mana, tapi kalau dah ramai orang tu, kira macam meriah lahh tu kan ?

Actually, petang ni me and my cousin asfatien. Just call her atin k. Kitorang sebenarnya nak pergi rumah kak ummi sebab nak pergi makan je ACTUALLY. Memula tu, memang heaven gila lahh kan sebab dapat makan bermacam benda kat situ. Ada roti puding lahh, kek coklat lah , mee lahh kan. Sampai abang chik yang tengah lalu depan kitorang pun aku hasut dia suruh makan sekali. Siap tarik tarik dia lagi. Well, gua kalau dah dapat sasaran, memang gua hasut sampai dia terhasut lahh kan. Faham ?



Roti puding tu bukan yang ni k. Roti puding tu, lagi lawa :p
Tengok gambar ni pun, mesti dah terliur kan ? Haha. Memang gua sengaja nak bagi hampa terliuq pun . Okey. Continue.

Aku dengan abang chik memang suka berebut pun kan. Whatever it is. Nasib baik gua tak terdaya je nak karate dengan dia. Sebab dia lelaki kan. So, kita kena lahh cover ayu sikit kan. Acecececeh. Kononnya.Actually, roti puding ni tinggal berapa kerat je lagi tadi. Gua dengan atin pun apa lagi kan, alang alang nak makan, makan lahh sampai habis. Takkan nak biar je makanan depan mata :p. I don't know since when aku kuat makan -,-.

Abang chik macam sengaja je tadi kan. Dah tau benda ni ada satu je dalam pinggan aku, dengan sesuka hatinya dia main ambik  macam tu je. Gua pun apa lagi ? Tunjuk skill lahh kan. Dengan sesuka hatinya jugak aku tolak tangan dia. Abang ke tak abang ke, gua dah tak kisah.
Dia boleh pulak gelak gelak kan. Tapi, memandangkan gua adik sepupu yang baik, gua potong sikit kat dia disebabkan benda tu sedap sangat. Macam tak fair je kalau telan sorang sorang kan. Atin pun dah gelak gelak macam orang tak betul. Pelik betul.

The moment, kitorang tengah makan tu, tetiba girlfiriend abang chik call. Dengan selambanya dia suruh atin angkat. Amboi ! 

Suddenly, time kitorang tengah bahagia makan tu, tetiba mak cik mana entah datang. Suruh bubuh tu lah , ini lahh. Aku dengan atin pun macam pelik je. Niat asal datang situ sebab nak makan je, tapi last last kitorang pun tersekat kat situ sekali. Atin yang nak makan mee pun dah tak jadi sebab sibuk sangat kan susun pinggan itu, ini. Haha, Kesian betul.

Finally, time time sibuk tu lahh mak cik mak cik tu nak bergossip kan. Even, kat situ just ada 20 orang mak cik je, tapi aku rasa macam dah berganda ganda dah. Sampai pening gua dengar dia gossip tau. Ayah pengantin lelaki berpantun lahh , apa lahh. Meriah betul ceritanya. Dah lupa kot ada bebudak macam gua kat situ . Eh ?

Rasa macam sesak gila lahh kan kat situ. Last last aku, atin dengan akak pun main main mata tanya nak keluar ikut pintu mana kan. I means, pintu yang terdekat. Lega rasanya bila ada kat luar tu. Udara bersih kembali masuk. Haha. 





Btw, cincin kak ummi cantik sangat. Jealous je gua rasa kan. Hantaran berlambak lambak macam orang kahwin pulak k. Haha. Anyway, selamat berbahagia k kak. Kahwin nanti, biar adik sepupu lu ni jadi pengapit. Eh ?

#Lupa pulak nak introduce abang chik tadi kan. Umur dia 19 tahun ni. And, atin pulak umur dia 18 tahun. Tengah tunggu result SPM. My day so colourful with crazy brother and sister like them. Hope, perangai kitorang yang tak betul ni berkekalan sampai memasing ke jinjang pelamin. Okey, that's what we call 'doa'.  Eh ? 




Older Post | Newer Post